W dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji copywriting stoi się coraz bardziej popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeby wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym także dobrze na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?
Przede wszystkim łatwość w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna mieć tzw. lekkie pióro także unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje także oczekuje, że już to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja i znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe oraz konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.
Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach i branżach, nie trzeba czerpać informacji z różnych źródeł. Pozwala toż na zaoszczędzenie cennego czasu oraz wykonanie większej liczby zamówień.
Jeśli celem copywritera jest to, aby jego teksty były akceptowane także dobrze oceniane lub chce mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania własnym czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w ciągu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.
Zobacz tego bloga: profesjonalna redakcja i korekta tekstu
Dobrym nawykiem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera również nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.
Komentarze
Prześlij komentarz